Velký slovník
totality

Kampaň: 30 let svobody

Klient: Statutární město Brno

STRATEGIE GRAFICKÝ DESIGN OBSAHOVÝ MARKETING

Zvonění klíčů a hesla jako „Máme holé ruce". Tak se nejčastěji vzpomíná na Sametovou revoluci. My jsme na to chtěli jít jinak a neomezovat se pouze na oslavu jednoho dne, který byl ve skutečnosti vyvrcholením dlouholeté touhy po svobodě. Rozhodli jsme se raději zaměřit na to, co nám 30 let svobody přineslo – co je dnes jinak, i když si to už ani neuvědomujeme. Chováme se jinak, myslíme jinak a mluvíme jinak. A to poslední můžeme ukázat.

 

 

Bony nebo mánička. Slova z jiné doby

Symbolem oslav 30 let svobody se v našem pojetí staly zapomenuté výrazy. Slova jako bony, mánička nebo vekslák patřila před rokem 1989 do každodenního slovníku státního aparátu, médií, ale i obyčejných lidí. Za uplynulých 30 let však stačila stejně jako totalita zmizet z našich životů. Neměli bychom ale zapomínat, že tu někdy byla, a proto jsme se je rozhodli lidem připomenout. Jen pokud víme, jak zněla nesvoboda, můžeme totiž skutečně docenit dnešní volnost.

svoboda

 

 

Slova, kam se podíváš

Pro celou vizuální kampaň jsme použili jen slova a postarali jsme se, aby byla vidět. Na reklamních plochách všude ve městě, na držácích v tramvaji nebo plakátech v podchodu. Zkrátka všude tam, kde se pohybují lidé. Slova jsme dokázali vhodně spojit s pozvánkami na nejrůznější akce. Mánička lákala na koncert a bony na Havlovu hru. Vznikl také Slovníček, kde si můžou lidé i dnes dohledat významy totalitních výrazů.

 

Hravý retro styl

Aby kampaň zaujala na první pohled, potřebovala dostat napůl retro a napůl moderní fasádu. Toho se nám podařilo docílit díky zvolenému typu písma a barvám trikolory, které jsme ale posunuly do jemnějších pastelových tónů. Všechno navíc dolaďuje technika přetisku písem, která se v předrevoluční době hojně využívala.

 

 

Mohlo by se vám také líbit