Kampaň: Propagační kampaň na podporu značek BIO a ekologického zemědělství
Klient: Státní zemědělský intervenční fond
Proč kupovat biopotraviny? Zdá se, že čeští spotřebitelé mají poměrně jasno v tom, že jsou kvalitní, chutné, zdraví prospěšné a šetrné k životnímu prostředí. Jak ale v záplavě reklamních sdělení poznat, co je skutečně bio? Přece podle označení logem Biolistu a Biozebry! Naším úkolem proto bylo zvýšit povědomí o těchto značkách, stejně jako o environmentálních benefitech biopotravin a ekologického zemědělství. Kampaň na podporu biopotravin jsme realizovali dva roky a zapojili do ní televizi, tisk, online reklamu, sociální sítě, web i eventy.
Na začátku naší tříleté spolupráce se SZIF zněl slogan kampaně „Nakupujte BIO s chutí.“ Z vizuálů se zeleným pozadím se na nás dívalo jablíčko, chleba, maso a sýr s úsměvem a očima. Během následujících dvou let se ale hodně změnilo.
V celé kampani dbáme na spojení s certifikací Biolistu a Biozebry, které pointují i televizní spot a sponzorský vzkaz vytvořené ve spolupráci se Samadhi production. Důraz klademe na pozitivní emoce, a právě ve spotu se nebojíme ani nadsázky a vtipu. Na scéně vystupuje starý známý dědeček farmář. Když se ale ptáme, proč kupovat bio, není to on, kdo má hlavní slovo. Promlouvat necháme ty skutečně nejpovolanější:
Bio chceme přiblížit všem včetně mladých. Proto jsme rozpohybovali profil @myjsmebio na Instagramu a zapojili nadsázku a humor. Ze zvířat na ekofarmách jsme v aktivační kampani udělali sportovní influencery se vším všudy – moderními sporttrackery, selfíčky i články na webu. To vše, abychom ukázali welfare bio zvířat a motivovali lidi ke zdravému životnímu stylu.
Když končí prázdniny, začíná Září – měsíc biopotravin a s ním série eventů Poznej svého farmáře. Spolu s grafickým studiem 60seconds jsme na ně vytvořili animované pozvánky, kde se znovu objevuje náš dědeček farmář. Nejenže zve k návštěvě ekofarem, ale také hravou formou edukuje o biopotravinách a ekologickém zemědělství.
Výsledkem celé kampaně nejsou ale jen instagramové posty a videa. Podařilo se, co jsme si předsevzali, a to zvednout povědomí o značkách biolist a biozebra.
Jejich podpořená znalost vyrostla během kampaně přímo skokově: