Strategické projekty smrtelně nevážně

Kampaň: Brno co neni

Klient: Statutární město Brno

STRATEGIE GRAFICKÝ DESIGN SOCIÁLNÍ MÉDIA DIGITAL WEB DESIGN OBSAHOVÝ MARKETING PR EVENTY A AKTIVACE

Jak povědět Brňákům o strategických projektech města a neunudit je přitom k smrti? Mohli jsme vymyslet další suchopárnou brožuru, rozhodit po městě pár letáčků a mít to z krku. My jsme se ale rozhodli vymanit z klasického úřednického mustru, popustili jsme uzdu fantazii i humoru a přišli s kampaní Brno, co není! A proč taky ne, když už tu máme třeba Bar, který neexistuje? Brno se vtipu nebojí a rádo se pohybuje na hraně. Zkrátka naše krevní skupina. Spolu s městem jsme na projektu pracovali rok a za tu dobu jsme se kromě strategie, klíčových vizuálů, nového webu, komunikace na sociálních sítích a výstupů do médií postarali též o aktivaci veřejnosti šifrovací hrou, se kterou nám vydatně pomohla společnost Cryptomania.

Proč Brno, co není?

Špilberk, Petrov, stará radnice nebo Trenckova vysušená mumie u Kapucínů. Projít se po Brně, co je (a že je tu už nějaký ten pátek) není přeci žádný problém. My ale vzali lidi vůbec poprvé v dlouhé historii této metropole na procházku po Brně, co není. Ukázali jsme jim všechny ty věci, které budou jednou zpříjemňovat Brňákům život. Ať už jsou to nové silnice, bazény, koncertní sály nebo třeba tramvajové trati. Zkrátka projekty, které se rodí dlouho a obtížně. A dokud se nepřestřihne páska, jako by vlastně ani nebyly.

why-bcn

Když legrace, tak pořádná

Za rok 2018 jsme představili Brňákům celkem 10 strategických projektů prostřednictvím 8 šifrovacích her. A klíčový vizuál pro každou z nich jsme namixovali v tak trochu šílené koláži.

Barvy a vybrané elementy jednotlivých projektů se pak propsaly i do zastřešující grafiky celé kampaně. Díky výraznému chromatickému kódu, originálnímu pojetí a vtipnému copy byly naše výstupy k nepřehlédnutí nejen ve městě a v médiích, ale i na internetu a sociálních sítích.

mockup-01
mockup-02

„Věnují lidé vaší propagaci maximálně 2 sekundy?“

645 týmů
|
2 206 hráčů
|
10 734 hodin hraní

Nejen hrou živa byla kampaň

Když jsou kreativní karty rozdané, je čas zapracovat na konverzích. Abychom Brňáky motivovali ke hře, ale také jim něco pověděli o strategických projektech, připravili jsme pro město web brnoconeni.cz. Do prostředí sociálních sítí a PPC kampaní jsme potom vyrazili vybaveni odvážnou strategií, přesným cílením a armádou vtipných postů, GIFů i videí. No a představte si to, lidé klikali jako diví.

0

impresí

0

oslovených
fun

Velkolepé finále a další zážitky

Můžete udělat leccos, ale své publikum a média nikdy nesmíte nudit! Proto jsme celou kampaň odstartovali tiskovou konferencí s kameloty v kostýmech inspirovaných maskoty jednotlivých projektů. Na hráče čekaly odměny v podobě zážitků, které si za peníze nekoupíte (představte si třeba koncert v sále, co není) a na 100 nejlepších týmů z celé hry velkolepé finále. To jsme na jaře zorganizovali na festivalu Re:publika na brněnském výstavišti a na podzim na hradě Špilberk.

„Jako jedno z prvních měst v republice jsme použili princip gamifikace na zdánlivě nudné téma, jakým jsou strategické projekty. A povedlo se. Kampaň rozbouřila brněnské vody a vtáhla do hry tisíce hráčů.“

Ing. MgA. Barbora Podhrázská vedoucí kanceláře marketingu a zahraničních vztahů

Mohlo by se vám také líbit

#brnotruestory
Statutární město Brno | TIC Brno

Čas přepsat pravidla