Kampaň: Brno co neni
Klient: Statutární město Brno
Jak povědět Brňákům o strategických projektech města a neunudit je přitom k smrti? Mohli jsme vymyslet další suchopárnou brožuru, rozhodit po městě pár letáčků a mít to z krku. My jsme se ale rozhodli vymanit z klasického úřednického mustru, popustili jsme uzdu fantazii i humoru a přišli s kampaní Brno, co není! A proč taky ne, když už tu máme třeba Bar, který neexistuje? Brno se vtipu nebojí a rádo se pohybuje na hraně. Zkrátka naše krevní skupina. Spolu s městem jsme na projektu pracovali rok a za tu dobu jsme se kromě strategie, klíčových vizuálů, nového webu, komunikace na sociálních sítích a výstupů do médií postarali též o aktivaci veřejnosti šifrovací hrou, se kterou nám vydatně pomohla společnost Cryptomania.
Za rok 2018 jsme představili Brňákům celkem 10 strategických projektů prostřednictvím 8 šifrovacích her. A klíčový vizuál pro každou z nich jsme namixovali v tak trochu šílené koláži.
Barvy a vybrané elementy jednotlivých projektů se pak propsaly i do zastřešující grafiky celé kampaně. Díky výraznému chromatickému kódu, originálnímu pojetí a vtipnému copy byly naše výstupy k nepřehlédnutí nejen ve městě a v médiích, ale i na internetu a sociálních sítích.
Když jsou kreativní karty rozdané, je čas zapracovat na konverzích. Abychom Brňáky motivovali ke hře, ale také jim něco pověděli o strategických projektech, připravili jsme pro město web brnoconeni.cz. Do prostředí sociálních sítí a PPC kampaní jsme potom vyrazili vybaveni odvážnou strategií, přesným cílením a armádou vtipných postů, GIFů i videí. No a představte si to, lidé klikali jako diví.
Můžete udělat leccos, ale své publikum a média nikdy nesmíte nudit! Proto jsme celou kampaň odstartovali tiskovou konferencí s kameloty v kostýmech inspirovaných maskoty jednotlivých projektů. Na hráče čekaly odměny v podobě zážitků, které si za peníze nekoupíte (představte si třeba koncert v sále, co není) a na 100 nejlepších týmů z celé hry velkolepé finále. To jsme na jaře zorganizovali na festivalu Re:publika na brněnském výstavišti a na podzim na hradě Špilberk.
„Jako jedno z prvních měst v republice jsme použili princip gamifikace na zdánlivě nudné téma, jakým jsou strategické projekty. A povedlo se. Kampaň rozbouřila brněnské vody a vtáhla do hry tisíce hráčů.“
Ing. MgA. Barbora Podhrázská vedoucí kanceláře marketingu a zahraničních vztahů