Používejte datovku

Kampaň: Komunikační kampaň na podporu datových schránek

Klient: Ministerstvo vnitra

STRATEGIE GRAFICKÝ DESIGN SOCIÁLNÍ MÉDIA DIGITAL OBSAHOVÝ MARKETING PR EVENTY A AKTIVACE

 

Doba pokročila a Ministerstvo vnitra se snaží motivovat lidi, aby se státem komunikovali elektronicky. Na tzv. early adopters zafungovala naše propagace eGovernmentu a přišel čas na ni navázat komunikací pro širokou veřejnost. Věděli jsme, že tentokrát nebudou stačit racionální argumenty a civilní vizuály. Museli jsme být odvážnější. Výraznější. Proto jsme přešli do roviny emocí, humoru a absurdity. Tak, abychom datovou schránku „prodali“ i těm největším skeptikům.

 

 

" 


Pokrok nezastavíš

Hliněné destičky, kouřové signály, magnetofon. Historie je přímo posetá překonanými technologiemi, zvyky či způsoby komunikace. Doba jde zkrátka dopředu a vývoj směrem k digitální komunikaci se státem je přirozený a nezastavitelný. Už brzy se nám bude zdát chození na úřad zastaralé a absurdní. Jak tedy názorně předvést, že datová schránka není žádná novota, ale naprosto normální věc?

 

 

" 


Jako jezdit do práce na oslovi

Aby si naši message o bránění se pokroku nevzal nikdo osobně, zašli jsme až do absurdity a v kampani použili situace, u kterých by si klepal na čelo snad opravdu každý. Tento koncept doladil na svých skicách Dalibor Max Krch a do reality pak převedl fotograf Vladimír Kiva Novotný. Dál stačilo jen říct, že tahat se s lejstry na úřad, to je jako jezdit do práce na oslovi.

 

 

Výhody? Se zaměřením na aktivaci

Není čas na hrdinství. Ale ani prostor na výčet benefitů a podnětů k zamyšlení. Potřebujeme, aby naše publikum jednalo. Proto říkáme jednoduše, jasně, na komoru: „Používejte datovku!“ A aby to bylo ještě jednodušší, přidali jsme dopadovou stránku se snadno zapamatovatelným názvem – chcidatovku.cz.

 

 

 

Kampaň na sítích i v rádiu

Jako základ kampaně vznikly dva klíčové vizuály, z nichž vycházela celá řada aplikací pro konkrétní médiatypy – digital, OOH, printrádio. Zároveň běžela propagace i na sociálních sítích Facebook a Instagram. Do formátů jsme doplnili ambasadorku původní kampaně eGovernmentu Kateřinu Pechovou, a oba koncepty tak elegantně propojili. Zatímco v minulosti vystupovala Katka v televizním spotu a minipořadech o digitálním úřadu gov.cz, nyní namluvila rádiový spot. Ten rozehrál další absurdní situaci – tesání daňového přiznání do kamene.

 

Podzim plný nových datovek

Tři měsíce. Tolik času jsme měli na to, abychom veřejnost motivovali k zakládání nových datových schránek. Jejich počet byla totiž jediná metrika, která mohla potvrdit či vyvrátit úspěch kampaně. A jak to dopadlo? V říjnu 2021 vzrostl počet datovek meziročně o 76,8 %, v listopadu a prosinci pak o dalších 129,4 %. Celkový meziroční nárůst tak činil 149,6 %. Mission accomplished!

 

Mohlo by se vám také líbit