S eGovernmentem šetříte

Kampaň: Propagace eGovernmentu

Klient: Ministerstvo vnitra

STRATEGIE GRAFICKÝ DESIGN SOCIÁLNÍ MÉDIA DIGITAL OBSAHOVÝ MARKETING PR EVENTY A AKTIVACE

 

Moderní doba si žádá moderní řešení. Už v roce 2018 spustilo Ministerstvo vnitra Portál občana a začalo s elektronizací veřejné správy. Služeb, které si vyřídíme doma na gauči, začalo postupně přibývat a dnes jich je už přes 400. Přesto o českém eGovernmentu kromě zapálených early adopters mnoho lidí nevědělo. Pustili jsme se proto do rozsáhlé kampaně, a kromě povědomí o úřadování online jsme díky ní zvýšili i počet zřízených datovek. V jednotlivých měsících až o 453 %.

Úřadování bez úředního jazyka

Základem úspěchu je jednotná komunikační linka a styl. A protože eGovernment má být už z podstaty moderní a atraktivní, suchou úředničinu jsme vyměnili za uvolněnost, nadsázku a hravost. V hlavním claimu shrnujeme vše důležité, co potřebují uživatelé vědět: „S eGovernmentem šetříte. Nervy, čas i peníze.“

 

 

egov1
egov2
egov3

 

 

 

Pro podnikatele, rodiče i řidiče

Největší výhoda eGovernmentu? Netahá vás pryč od rodiny, byznysu či odpočinku. Všechno potřebné s ním vyřešíte rychle, online a prakticky odkudkoliv. Tohle sdělení nesou i video spoty, které jsme natočili pro použití v televizi i onlinu. Hrdinové, kteří v nich vystupují, na úřad opravdu nemusí, a přitom zvládnou podat daňové přihlášení nebo získat výpis z rejstříku trestů.

To hlavní ve dvou minutách

Pro ty, kdo o elektronické komunikaci se státem ještě neslyšeli, ale i pro všechny ostatní, kterým přijdou služby eGovernmentu vhod, jsme natočili také sérii pěti edukativních minipořadů. Část z nich jste mohli vidět na obrazovkách České televize, všechny pohromadě pak v online prostředí. Herečka Kateřina Pechová se díky nim definitivně stala tváří kampaně.

 

Výhody? Názorně předvedeme

Poté, co jsme eGovernment dostatečně představili v počáteční image fázi kampaně, pustili jsem se do komunikace jednotlivých služeb – těch nejlákavějších. Patřila k nim třeba bankovní identita nebo upozornění na konec platnosti dokladů. Na online bannerech a v inzercích na ně upozorňovala trojice hrdinů z televizních spotů. Kromě toho jsme vytvořili několik video návodů, které pomáhají novým uživatelům s prvním přihlášením do Portálu občana nebo s používáním aplikace Mobilní klíč eGovernmentu.

 

 

egov-1
egov-2
egov-3

 

 

eGovernment na sociálních sítích

Na začátku spolupráce byla komunikace eGovernmentu roztříštěná do dvou facebookových profilů. Ty se nám podařilo spojit pod hlavičkou gov.cz a po obsahové i grafické stránce oživit. Navíc vznikl i účet na Twitteru, kde se pohybuje nejvíc příznivců digitalizace státní správy.

 

Vzali jsme si na starost ediční plán a tvorbu příspěvků pro obě sociální sítě. Pod rukama nám postupně vznikly tyto typy příspěvků:

 

novinky z eGovernmentu
odpovědi na časté dotazy
humorné ankety
seriál videí Ptejte se Romana Vrby
PR články k aktuálním tématům
informační karusely
lifestylové příspěvky

 

 

 

 

" 

 

Netradičně a moderně

Abychom ukázali, kolik papírových formulářů se ušetří díky datovým schránkám, naplnili jsme jimi prosklené boxy s odkazem na gov.cz a ty vystavili na frekventovaných místech v Praze a Brně. Návštěvnost webu, kde se mohli kolemjdoucí dozvědět víc, v době aktivace prokazatelně stoupla.

 

Pro další aktivaci jsme domluvili mobilní Czech POINT, aby mohli lidé začít využívat Portál občana přímo na místě. Na Twitteru jsme pak představili fiktivní bloggerku, vyslankyni z budoucnosti, kdy už nejsou žádné úřady, jen eGovernment.

 

aktivace-egov
 V závěru roku 2021 jsme navíc odvedli i samostatnou kampaň na podporu datových schránek, která byla oproti komunikaci českého eGovernmentu ještě o něco uvolněnější a přímější. A zahrála si v ní živá zvířata.

 

Mohlo by se vám také líbit