Jak nám Media Age vyrostla pod rukama. Čtyřikrát

media-age-vyrostla

Poslední rok to byla v Media Age jízda. Ve všech významech toho slova. Noví kolegové, noví klienti, nové kanceláře, nová ocenění, výzvy a zkušenosti.

Jak se nám v téhle bláznivé době podařilo růst rychlostí, která nemá v historii Media Age obdoby? Vyzpovídali jsme CEO Davida Blažka a šéfa strategie Honzu Pacase.

 

Za poslední rok vyrostla Media Age na čtyřnásobek. Jak se to stalo?

David: Mnohem víc jsme se ponořili do plánování a nákupu médií. Klientům teď dokážeme nabídnout opravdový a prvotřídní full-servis. Od strategie a kreativy, ve kterých jsme dlouhodobě silní, až po odvedení a reporting veškerých kampaní.

Honza: Myslím, že i v oblastech, kterým se Media Age věnuje tradičně, se nám podařilo posunout na úplně novou úroveň. U každého projektu vycházíme ze silné strategické a datové báze. Kampaně tak dávají ve výsledku smysl nejen nám, ale hlavně publiku. A fungují. Což dokazuje mimo jiné i řada ocenění, které jsme v loňském roce získali.

 

Jak teď vypadá typický klient Media Age?

David: Neexistuje, každý je specifický. Ohromně nás těší, že se na Media Age obracejí klienti, kteří potřebují rozšířit svůj komunikační mix a prozkoumat oblasti, s nimiž nemají zkušenost. Prokazují nám tím velikou důvěru. Hodně teď pomáháme společnostem, které dosáhly svých limitů v onlinu, ale mají apetit dál růst. S nimi pak objevujeme televizi a jiné kanály, kde mohou oslovit nové segmenty cílové skupiny. To je aktuální příběh takových digitálních love brandů, jako jsou třeba Vasky, a celé řady velkých e-shopů.

Honza: Podobné je to vlastně i ve strategické a kreativní části. Čím dál víc našich klientů opouští čistě taktické kampaně a chce se věnovat dlouhodobému budování značky. Pro mnohé je to nová disciplína vyžadující daleko hlubší znalost vlastní produktové nabídky a cílových skupin. A moc si vážíme toho, že se na nás s takovými požadavky obrací. Na oplátku jim můžeme poskytnout know-how, které jsme sbírali u velkých hráčů jak z oblasti soukromého, tak i veřejného sektoru.

 

Vyplácí se klientům zaplout do neprobádaných vod?

David: Určitě. Poté, co si naši primárně digitální klienti vyzkouší třeba televizi, pravidelně do ní chtějí znovu. Ukazuje se, že to je často právě ten impulz, který při vyčerpání online kanálů potřebují.

Honza: Přesně tak. Definice šílenství je neustále opakovat ty stejné věci a očekávat jiné výsledky. Proto pomáháme klientům podívat se na věci jinak. Ať už jde o nové komunikační kanály nebo celkový přístup ke značce.

 

Co podle vás k Media Age nové klienty vede?

David: Myslím, že důležitou motivací je absolutní otevřenost, se kterou s nimi jednáme. Náš klient vždycky ví, co, jak, s kým a proč děláme. Hrajeme s odkrytými kartami. Pak je tu samozřejmě cena. Třeba při nákupu médií se dostáváme na úroveň, které je opravdu těžké konkurovat. Přitom média vždy plánujeme tak, abychom zajistili co nejlepší viditelnost kampaní a soustředíme se na velmi lukrativní časy a umístění. Jsme ostatně jediná agentura na Moravě, která disponuje vlastními televizními daty.

Honza: Já bych k tomu doplnil pečlivost a snahu co nejvíce se ponořit do problematiky, kterou chce klient komunikovat. Z celé řady výběrových řízení máme ověřeno, že naše strategie je opravdu na celorepublikové špičce.

 

Můžete zmínit nějaké nováčky v portfoliu firmy?

David: Za média jsou to již zmíněné, digitálem odkojené brandy jako Vasky nebo Bagind. I když to nejsou úplně „nováčci“. Hodně pracujeme také s e-shopy, například s největším online obchodem s oříšky na našem trhu Grizly.cz nebo významným prodejcem nábytku helzel-nabytek.cz. Dál jsou to velké značky typu Dáme jídlo, Datart a řada dalších.

Honza: Já mám třeba velkou radost z toho, že nám svou značku do péče svěřují i leadeři trhu, jako je společnost Wienerberger, největší výrobce stavebních materiálů u nás. A těší mě i menší projekty, které pro nás mají velký smysl a v neposlední řadě dosahují i skvělých výsledků. Mluvím třeba o kampani „Jako ty“ pro obecně prospěšnou společnost Meta, která pomáhá mladým cizincům integrovat se do naší společnosti. Mnoho klientů za námi potom přichází proto, že oceňují práci, kterou jsme odvedli v minulosti. To je třeba příklad města Olomouce, se kterým aktuálně řešíme strategii cestovního ruchu a destinační brand.

 

Media Age přitom oceňují nejen klienti, ale i odborné poroty. V jakých soutěžích firma bodovala?

David: Nebylo jich málo!

Honza: Úspěch slavila naše náborová kampaň pro Masarykovu univerzitu #munichallenge, která po sedmiletém propadu přinesla 12procentní navýšení počtu přihlášek. První vlaštovkou byl bronz za aktivační kampaň v soutěži IMC AKA 2021. A pak to přišlo. Zlato za nejlepší digitální počin v budování brandu z WEB TOP 100 a nejlepší video za spot pro Simulační centrum Lékařské fakulty. Tím ale #munichallenge nekončila. Nadílku jsme si odnesli také z loňských Effie – zlato za kampaň veřejné správy, stříbro za aktivační kampaň a k tomu i speciální ocenění SIMAR za nejlepší práci s daty. Letos se pak těšíme třeba na výsledky PR soutěže LEMUR, kde jsme se probojovali na shortlist s projektem pro Státní zemědělský intervenční fond. Zvířata z biofarem jsme v něm proměnili ve sportovní influencery, a motivovali tak lidi k pohybu i k preferenci potravin s označeními Biozebra a Biolist. A několik želízek v ohni máme i v dalších soutěžích.

 

Z toho výčtu se zdá, že Media Age slaví úspěchy i ve veřejném sektoru? Firmy tedy nejsou jedinými tahouny marketingu?

David: Rozhodně ne. Veřejná správa a samospráva je dlouhodobě důležitou součástí našeho klientského portfolia. A myslím, že v tomto ohledu dokážeme nabídnout zkušenosti jako málokterá agentura na trhu.

Honza: Za poslední rok jsme připravili a odvedli třeba úspěšné kampaně na podporu biopotravin a ekologického zemědělství, učili jsme lidi používat služby českého eGovernment v čele s datovými schránkami a jako správní patrioti pomáháme třeba propagovat i město Brno nebo Masarykovu univerzitu. Klienti z veřejného sektoru jsou pro nás velkou inspirací. I když stereotyp velí, že by měli být zkostnatělí, opak je pravdou. Nezřídka u nich nacházíme víc odvahy než u firem.

 

A co nás s Media Age čeká letos?

David: Rozhodně toho nebude málo. Z mediálního pohledu bych vyzdvihl například kampaně pro významného tuzemského dodavatele energií a celou řadu destinačních brandů.

Honza: Já k tomu doplním naše stálice. Makáme na podzimní komunikaci pro Wienerberger a už počtvrté se chystáme lákat studenty na Masarykovu univerzitu. V oblasti destinačním marketingu pak kromě Brna budeme pomáhat propagovat třeba i střední Moravu a našlapaný obsah připravujeme mimo jiné i pro naše klienty z řad významných obchodních center. A nebojte, o všem vám dáme vědět na našem webu a sociálních sítích!

 

Loňský výsledek tedy plánujete překonat?

David: Ano. V letošním roce se chceme obratově dostat na 140 milionů korun. A z dosavadních výsledků agentury to přitom vypadá, že jsme si cíle nastavili poměrně střízlivě.