Kampaň: Komunikační kampaň 2020–2021
Klient: Masarykova univerzita
Kvalita, prestiž a vysoké nároky. Na těchto hodnotách Masarykovy univerzity jsme v roce 2019 postavili komunikační kampaň pro uchazeče o studium. Výsledek? Počet přihlášek začal po dlouhé době stoupat. Abychom svůj úspěch zopakovali, přidali jsme na autenticitě. Ponechali jsme původní koncept výzvy i důraz na silné emoce, navíc jsme ale oslovili desítku reálných studentů. Jednoho za každou fakultu. A s nimi získal druhý ročník #munichallenge nový rozměr a meziroční nárůst o skvělých 12 % v počtu podaných přihlášek.
Dostat se na vysokou školu je výzva sama o sobě, a co teprve na MUNI! Tahle škola je pro studenty, kteří míří vysoko a jsou ochotní si za tím jít. Tonalita kampaně proto zůstává i nadále výrazně motivační a ve všech vizuálech i textech hrají prim pozitivní emoce. Odhodlání, nadšení a sebedůvěra. Uchazečům dáváme najevo, že je jen na nich, kam až to dotáhnou, a že nikdo nemůže vědět, jaká bude jejich životní cesta. Můžeme jim ale říct, kde začíná. Na MUNI. A to je důvod podat si přihlášku.
Pro univerzitní kampaň jsme získali jednoho zástupce z každé fakulty. Studenty jsme nafotili, natočili s nimi spot a umístili je na bannery. Možná by to stačilo. Ale nám ne. Ben, Tereza, Jakub, Veronika, Kristián, Pavlína, David, Vojtěch, Dominika a Renča. Ti všichni se stali ambasadory MUNI a tváří své vlastní fakulty. Ve spolupráci s nimi pak vznikaly články, vtipné i informativní příspěvky na sociální sítě nebo pozvánky na online dny otevřených dveří. Část z nich můžete vidět na facebookové stránce pro uchazeče.
Protipandemická opatření tentokrát nedovolila uspořádat veletrhy vysokých škol, kam si zájemci o studium jezdí pro informace z první ruky. Aby nezůstali o nic ochuzení, připravili jsme pro ně chatbota a ke komunikaci s ním motivovali vyhlášením soutěže o ceny. MUNIbot si s účastníky soutěže povídal pět dní, pomohl jim vybrat fakultu, provedl je studiem i životem v Brně a ukázal jim, co čekat u přijímacích zkoušek.
Chatbota jsme nasadili v době podávání přihlášek a takhle si vedl:
• 331 926 oslovených uživatelů, tedy většina cílové skupiny v ČR a na Slovensku
• 1 658 zahájených konverzací
• 621 dokončených konverzací (37,5 %)
• 150 odměněných soutěžících
Uchazeči byli z MUNIbota jednoduše nadšení.
Podívejte se například na tyto reakce, které nám od nich přišly:
Měřeno podle nárůstu počtu přihlášek byla druhá #munichallenge více než úspěšná.
Dovolte nám malé shrnutí:
• V roce 2020 se počet přihlášek zvýšil o 4 %.
• V roce 2021 se počet přihlášek zvýšil o 12 %.