Tři tisíce lidí se v pátek 6. října přišlo podívat na KPMG Data Festival, který se konal v areálu pražské VŠE. A protože máme data rádi a často s nimi pracujeme, nemohli jsme u toho chybět.
Naším hlavním cílem bylo sdělit, že je dobré využívat data v marketingu nejen pro výkonnostní marketing, ale i pro měření značky a práci s ní. V Česku to nepatří ke standardu a zvlášť menší značky s daty pracují mnohem méně, než by mohly. Svědčí o tom i ten fakt, že jsme na festivalu moc známých tváří z marketingu nepotkali.
Workshop ukázal nové perspektivy
Na festivalu jsme rozbili stánek a náš hlavní stratég Honza Pacas vedl odborný workshop. Téma bylo „značka a jak ji měřit“. Podle organizátorů se kapacita workshopu naplnila už několik dní před začátkem festivalu, takže bylo jasné, že o téma i naše zkušenosti je zájem.
„Seznámil jsem posluchače s tím, jaká data potřebují k řízení značky, jak je sbírat, vyhodnocovat a aplikovat. Ukázal jsem, jak mohou s daty pracovat třeba i menší společnosti tak, aby je to finančně nevysálo A jak jim v tom můžeme pomoci my. Devadesátiminutového workshopu se účastnilo 30 lidí. Měl jsem dobré ohlasy, posluchači byli aktivní a hodně se ptali,“ popisuje workshop Honza. Podle jeho pozorování byl workshop zajímavý pro lidi, kteří jsou zvyklí pracovat s daty, ale třeba by je nenapadlo využít je právě pro reklamu a marketing. „Ukázali jsme jim, že práce s daty má reálný dopad na hodnotu značky,“ dodává Pacas.
Mělo to smysl? Ale jistě!
Na stánku si návštěvníci mohli zahrát PacMana na klasickém automatu, dát si kávu s Filipem a Kubou. A taky se ptát. Toho všeho hojně využívali, takže jsme se ani chvilku nenudili.
Jako partner akce jsme také věnovali cenu do soutěže. Vybraný šťastlivec se může těšit na úvodní workshop do brandové a marketingové strategie, případně na zpracovaný scénář a storyboard, obojí v hodnotě 50 000 Kč.
„Rádi se podobných akcí účastníme. Potvrzuje nám to naše zkušenosti, podle kterých zájem mladých lidí o strategický přístup k reklamě a marketingu narůstá. Zároveň jsme se ukázali mimo naši marketingovou bublinu a utvrdili se v našem přesvědčení, že náš přístup založený na datech dává perfektní smysl,“ uvádí Filip Svoboda.