V Media Age jsme v neustálém pohybu. V posledních letech jsme se ještě více zaměřili na videotvorbu a animace. A tak jsme pohyb propsali i do naší nové korporátní identity včetně podoby webu, po kterém zrovna brouzdáte.
„Rozhodli jsme se oprostit od jednoho symbolu a vytvořit identitu, která bude žít. Proto základ tvoří logotyp doplněný o grafický prvek, který se hravě proměňuje do nejrůznějších tvarů,“ říká Martin Kusák, náš Head of Design.
Vzniku nové korporátní identity předcházel celofiremní brandbuildingový workshop s jasným cílem – po letech se na chvíli zastavit a zamyslet se nad vývojem, aktuální pozicí i dalším směřováním Media Age. Jednu ze zásadních změn, kterou jsme za poslední roky prošli, představuje posun k videotvorbě a animaci. Zatímco ještě před pár lety patřila v našem portfoliu spíše na okraj, za poslední roky se stala jednou z klíčových služeb. V nedávné době u nás vznikla například videa pro kampaň společnosti Wienerberger k MS v rugby, podporu biopotravin, Zdravotní pojišťovnu ministerstva vnitra ČR, herní festival Game Now! v OC Olympia Brno či pro internetový obchod Xzone. Proto se rozpohybovala i celá naše vizuální identita.
Na základě výsledků workshopu zvolil náš tým grafiků také hlavní barvy, a to černou a bílou. „Naše barevnost je neutrální, protože při naší práci nepřehlušujeme barvu klientů. Uvědomujeme si, že jsme jejich nástroj. Jsme tu od toho, abychom z kamene vytesali sochu a ne, abychom se snažili kámen proměnit ve dřevo,“ vysvětluje Martin.
Potetovaní kravaťáci
Vzhledem k jednoduchosti grafiky hraje významnou roli v nové korporátní identitě písmo. Jeho výběru jsme tak věnovali obzvlášť velkou péči. Nakonec padla volba na písmo Roobert českého autora Martina Váchy. Bezpatkové a geometricky konstruované písmo vyniká uhlazeností s množstvím skrytých detailů a alternativ. Písmo tak odráží další skutečnost z týmového workshopu, a to sice že Media Age tvoří „potetovaní kravaťáci“. „Ne, že by každý do kanceláře chodil v kravatě a při vyhrnutí rukávu ukázal tetování. Spíše v tom smyslu, že dokážeme klientům nabídnout kombinaci profesionality a uvolněnosti. Poskytujeme servis na úrovni profesionální nadnárodní agentury, ale bez korporátní prudy a sériového přístupu,“ říká Jan Pacas, náš Head of Strategy.
Skutečnost, že se naše agentura dokáže přizpůsobit nejrozmanitějším představám klientů a zároveň zůstat svá, se propisuje do proměňujícího se grafického prvku kolem logotypu. „Díky tomuto prvku zároveň není pro nás grafiky nový vizuální styl tak svazující a umožňuje další rozvinutí,“ dodává Martin. Spolu s novou korporátní identitou jsme spustili i nový web, o jehož výstavbu se postaralo studio TRAU. Ústředním motivem úvodní stránky je diagram. Jeho pět vrcholů symbolizuje služby, které Media Age poskytuje, a to v podobě dílčích i komplexních řešení.
Rozmanití klienti
Media Age se nám pod rukama za téměř 20 let na trhu proměnila z reklamní agentury na komplexní marketingovou agenturu, která dokáže nabídnout široké portfolio služeb a vlastního know-how. Dnes disponujeme přibližně dvacetičlenným týmem a pracujeme mimo jiné na kampaních pro výrobce stavebních materiálů Wienerberger, Zdravotní pojišťovnu ministerstva vnitra ČR, Jihomoravský kraj, statuární město Brno nebo obchodní domy v Praze, Brně i Olomouci. Loni jsme dosáhli rekordního obratu 123 milionů Kč. A radost nám dělají i ocenění v odborných soutěžích jako Effie, IMC Czech Awards nebo Lemur.