Co jsme loni zaseli, to jsme letos sklidili. Jedno zlato, dvě stříbra a jeden bronz. To je naše bilance z udílení cen Effie Awards a WebTop100.
V úterý 14. listopadu se uskutečnilo vyhlášení hned dvou oborových soutěží a naše kampaně bodovaly jak na galavečeru prestižních Effie Awards, tak v soutěži WebTop100. Z Effie Awards jsme si odnesli bronz v kategorii Kampaně veřejné správy jako ocenění za to, že „Češi nečekali a začali používat datovku“, k čemuž nemalou měrou přispěla právě naše kampaň.
Za popularizaci datových schránek jsme sbírali vavříny i v soutěži WebTop100. Naše aktivita „Dana je DAtová schráNkA”, jež byla součástí kampaně na datovku, zvítězila v kategorii Influencer marketing a přidala druhé místo v kategorii Videoreklama. A aby v tom Dana nebyla při zpáteční cestě do Brna sama, přibalili jsme k ní z WebTop100 ještě ocenění za druhé místo, které v kategorii Brandová kampaň získala naše kampaň zaměřená na popularizaci biopotravin „Kupujte BIO: Posílení značky v náročném roce“. „Za osmnáct let existence Media Age jsme už zažili leccos, ale čtyři ceny ze dvou prestižních soutěží pro naše dvě kampaně během jednoho dne? To je pro nás příjemná premiéra a ocenění práce celého týmu,“ těší našeho ředitele Davida Blažka.
Soutěž Effie je podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více než třiceti zemích světa. Česká soutěž WebTop100 se zaměřuje na digitální marketing a zároveň funguje jako galerie originálních nápadů a inovativních řešení s každoroční odbornou konferencí.
Kdo je Dana a proč BIO?
Kampaň Ministerstva vnitra „Dana je DAtová schráNkA“ pod taktovkou Mikýře a Media Age měla za cíl zpopularizovat datovou schránku. Výsledky kampaně předčily očekávání. Počet dobrovolně zřízených schránek rostl v některých měsících kampaně i více než čtyřikrát a jen v lednu si datovku dobrovolně zřídilo rekordních 62 tisíc lidí. „Propagaci datové schránky se podařilo spojit s tématem, které lidé sami přirozeně sledovali. Vtipně, kreativně a v tu nejlepší chvíli. A to díky tomu, že jsme vsadili na Mikýře a ministerstvu jsme ho doporučili. Celkově video, které vymyslel i natočil Mikýřův tým, nasbíralo půl milionu zhlédnutí a miliony impresí. Bez koruny investice do placené propagace,“ ohlíží se náš hlavní stratég Honza Pacas.
Kampaň „Kupujte BIO: posílení značky v náročném roce“ jsme realizovali pro Státní zemědělský intervenční fond. Trh s biopotravinami zažíval v posledních letech boom. Loňský rok ale představoval zlom, když nákupnímu rozhodování opět začala dominovat cena. Díky vhodně zvolené strategii a nápadité kreativě se nám ale i v této nelehké situaci podařilo značku biopotravin posílit. „Vytvořili jsme televizní minipořady, přenesli spotřebitele přímo na místo původu biopotravin a klasickou ATL kampaň doplnili navíc o hravý influencerský obsah na sociálních sítích,“ rekapituluje Honza Pacas. A výsledek? Zaznamenání kampaně vzrostlo o 143 %. Znalost jediných certifikovaných biooznačení, takzvané biozebry a biolistu, dosáhla 58, respektive
51 %, tedy o 3 a o 4 % více, než stanovily KPIs.