Festival Cannes Lions představil v červnu už posedmdesáté to nejzajímavější ze světa reklamy. Jelikož to máme o pár kilometrů blíže do Prahy než do proslulého francouzského letoviska, využili jsme příležitosti a vyrazili na konferenci Contagious Cannes Deconstructed.
Kino Přítomnost, Žižkov, Praha. To byla adresa, na kterou náš tým 20. července vyrazil načerpat další inspiraci. Konference Cannes Deconstructed přinesla podrobný přehled o všem zásadním, co se na letošním festivalu reklamní kreativity v Cannes odehrálo.
Impresionisté i fotbal
Jak ke svým kampaním přistupují největší globální hráči ve svých oborech jako Apple, Stella Artois nebo Mastercard? Jak lze upoutat pozornost milionů Argentinců ve chvíli, kdy celý národ včetně vašich zaměstnanců hltá fotbalové mistrovství světa a váš rozpočet na kampaň je prakticky vyčerpaný? Jakými rozmanitými způsoby se dá pracovat s komunitou fanoušků značky? To jsou jedny z mnoha otázek, na které nám konference Cannes Deconstructed nabídla, nebo alespoň naznačila, odpovědi.
Mezi jedenácti zahraničními a dvěma českými prezentovanými kampaněmi si každý z nás našel svého favorita. Nejvíce mezi námi ale rezonovaly ty od pivovaru Stella Artois a jihoamerické online služby pro objednávání a doručování potravin PedidosYA. „Belgičtí pivaři“ pracovali s bohatou historií značky, kterou vtipně propojili s tradicí impresionistických malířů a celou kampaň vygradovali velkolepou výstavou v Bellas Artes Museum v Buenos Aires. Zato PedidosYA stačilo k získání pozornosti milionů Argentinců pouze rozeslání dvou notifikací všem svým uživatelům. Právě tyto dvě kampaně zároveň ukázaly, jak lze kreativně pracovat za naprosto odlišných okolností.
Jedno odpoledne plné inspirace je za námi, tak teď hurá zužitkovat nové podněty v praxi. A pokud vás vítězné kampaně z letošního Cannes Lions také zajímají, můžete si ty vybrané prohlédnout zde: bit.ly/media-age-inspirace-z-cannes