Zavolejte nám

Točíme vesmír(em)

  • Klient:Hvězdárna a planetárium Brno
  • Kategorie:

Naši kreativitu nejraději uplatňujeme tam, kde víme, že najde vstřícnou odezvu u klienta a nadšení u cílové skupiny. A tak se jako supernova z mlhoviny zrodila astrálně nadpozemská spolupráce s Hvězdárnou a planetáriem Brno.

Služby:

  • Kreativní a kampaňové koncepty
  • Videoprodukce
  • Sociální média

Hvězdárna a planetárium vyčnívá nad Brnem nejen díky své poloze. Jde o odbornou a zároveň vědecko-popularizační instituci, jejíž věhlas hvězd se dotýká. Nebo se alespoň dotýká hvězd (a planet) prostřednictvím svých dalekohledů. V roce 2023 jsme pro brněnskou hvězdárnu točili a produkovali dvě „velká“ videa a deset „malých“ – anketu s dětskými respondenty na téma hvězdy, planety a vesmír.

Hvězdy? Máme – jste to vy!

Video s názvem Vy jste naše hvězdy cílí primárně na dětské návštěvníky, které příběhem z nočního planetária láká, aby jeho tajemství odhalili sami. Dvě děti se dostanou do budovy mimo běžnou otvírací dobu, průvodce jim dělá astronaut a dva mimozemšťani. Děti jsou nebojácné a zvídavé a poté, co si všechno prohlédnou a vyposlechnou, hvězdárnu a planetárium zase opouštějí. Na samém konci videa se diváci dozví, kdo byl onen tajemný astronaut.

Celé video o stopáži 100 sekund jsme vyráběli in-house – od námětu, přes scénář, produkci až po postprodukci. Obsadili jsme dětské herce, rolí mimozemšťanů jsme se zhostili sami. Natáčení se konalo v červnu 2023.

S využitím umělé inteligence

Časosběr využívající 360° záběry, hyperlapse a dron jsme natáčeli v době konání Festivalu planet. S „projekcí“ planet na povrch kupolí hvězdárny jsme si nechali pomoct od umělé inteligence. Výsledkem je video o délce 85 sekund ve svižném střihu, atraktivní pro sociální média.

Hvězdárna na planetě TikTok

Deset krátkých videí jsme natočili také pro nový kanál Hvězdárny a planetária Brno. Mladým respondentům jsme v rámci cyklu Děti o vesmíru pokládali různé zvídavé otázky z oblasti astronomie, například: „Jak je stará Země?“, „Co je černá díra?“, „Proč je povrch Marsu červený?“, „Co musíte splnit, abyste se stali kosmonautem?“, „Víš, co je to bílý trpaslík?“, „Co je mléčná dráha?“, „Čím byl významný let Apollo 11?“, ale i „Jak chodí kosmonauti na záchod?“ a další. V každém videu na více či méně správné (a taky více i méně vtipné) odpovědi navazuje ředitel Hvězdárny a planetária Brno Jiří Dušek, který na otázky odpověděl správně a diváky do problematiky zasvětil.

Online kampaň

Videa se nešířila pouze organicky, zajišťovali jsme také online kampaň, a to jak vyhledávání na Googlu, tak i podporu šíření videí na sociálních médiích. Kampaň běžela od března do srpna 2023.

9 732

tisíc impresí

101

tisíc prokliků

4 245

tisíc přehrání videí

Naše spolupráce s Hvězdárnou a planetáriem Brno v tomto roce pokračuje ve stejně kreativním duchu a už brzy na sítích uvidíte nová videa.

reakce – klienta

„S Media Age společně řešíme netradiční pojetí našich tradičních témat spojených s astronomií. Mám radost, že díky aktuálnímu a hravému obsahu na sociálních sítích se daří Hvězdárnu držet mezi institucemi zajímavými pro mladé.“

Jiří Dušek