Zavolejte nám

Ekologický brand z naší produkce bojuje za klima

Přivést na svět novou značku a úspěšně ji představit publiku je vždy ohromná výzva. A co kdyby tahle značka navíc zaštiťovala v Česku lehce kontroverzní „Green Deal“? Tak to máte zaděláno na opravdovou marketingovou fušku. V Media Age se ale náročných úkolů nebojíme. Šli jsme na to s promyšlenou strategií a po úvodní brandové kampani máme dobré zprávy. Zelená modernizace roste doslova jako z vody.

Ambiciózní zadavatel nás přitom nešetřil. Ministerstvo životního prostředí nechtělo o Zelené modernizaci kázat přesvědčeným eko-ultras. Nová značka měla naopak oslovit lidi váhající či mírně skeptické. Tedy absolutní většinu české populace, která ochraně klimatu sice v principu fandí, ale moc nevěří ve schopnost naší nebo evropské reprezentace vše systematicky uřídit. Právě těm jsme měli představit vizi modernější, efektivnější a k přírodě i lidem přátelštější České republiky.

Služby:

  • Analýza trhu
  • Strategie značky
  • Tvorba značky
  • Kreativní a kampaňové koncepty
  • Marketingová strategie
  • Mediální strategie
  • Nákup a správa médií
  • Videoprodukce
  • Grafický design

Data a srozumitelná symbolika

Prvním úkolem na cestě za úspěšnou značkou je vždy dobře porozumět lidem, ke kterým mluvíme. Díky Ministerstvu životního prostředí jsme měli přístup k výzkumům toho, jak občané vnímají evropskou dohodu o ochraně klimatu „Green Deal“. Ponořili jsme se do nich až po uši a z dat vytěžili zajímavé insighty. 

Ten hlavní byl přitom naprosto neoddiskutovatelný. Češi cítí, že se změnou klimatu je potřeba bojovat co nejdříve. Nevidí ale řešení, se kterým by se dalo začít v dohledné době. A toho jsme se chytili. Vymysleli jsme symbol zelených brýlí, přes které můžeme vidět ekologický pokrok už tady a teď. V kombinaci se sdělením:

jsme tak pro Zelenou modernizaci připravili silný značkový základ, který myšlenkově propojil veškerou kampaňovou komunikaci.

Zelené brýle jako klíčový prvek

Ze zelených brýlí se stal stěžejní symbol celé značky. Probojovaly se nejen do loga, ale také do všech formátů. Naše řešení bylo díky funkčnímu značkovému symbolu dostatečně flexibilní, aby nám dovolilo pokrýt všechna komunikovaná témata. A že jich nebylo málo. Od energetických úspor přes vodu v krajině až po konkurenceschopnost českých firem a ochranu sociálně slabších. Všechny tyto oblasti totiž Zelená modernizace pomáhá posouvat dál.

Na SOME musíme jinak

I když byla kampaň Zelené modernizace ve většině mediálních kanálů velmi seriózní, na sociálních sítích jsme se chtěli přeci jen trošku odvázat. Propojili jsme tedy náš značkový symbol s oblíbeným meme Thug Life, ve kterém lidem na obličeji přistávají „rozpixelované“ brýle. 

A co z nečekaného spojení vzešlo? Série zábavných anket, v nichž jsme lidem pokládali zapeklité environmentální otázky. Odpovědi přitom byly opravdu překvapivé. Pokud si někdo tipnul správně, byl odměněn našimi zelenými brýlemi v Thug Life stylu. 

Emoce a jasné sdělení pro televizi

Abychom co nejefektivněji zasáhli naše cílové skupiny, doporučili jsme zadavateli nasadit i televizní reklamu. Ve snaze dosáhnout co nejvýhodnějších podmínek jsme přitom museli zkondenzovat naši kreativu do pouhých dvaceti sekund. Soustředili jsme se proto na hlavní poselství Zelené modernizace: 

„Příležitost pro lepší život každého z nás.“

Vizuálně jsme pak vyzdvihli tři klíčové oblasti – krajinu, energie a konkurenceschopné firmy. Vše jsme zabalili do pozitivního hávu, obohatili silným brandingem v průběhu celého spotu a výsledek fungoval skvěle.

Jsme efektivní. A proto testujeme

Zakládáme si na tom, že našim klientům skládáme fér účty. Online část kampaně jsme měli pod drobnohledem neustále, ale i v případě televizní reklamy jsme chtěli Ministerstvu životního prostředí ukázat, jaký měla efekt. Využili jsme proto post-testu od agentury Behavio, ve kterém jsme si změřili tzv. „brand lift“ – tedy dopad reklamy na lidi, kteří ji viděli. Náš spot přitom doručil čísla, která byla vysoce nad úrovní benchmarku. 

+ 18 p.b.

brand awareness lift (CS se zájmem o ekologii)

+ 14 p.b.

brand awareness lift (obecná populace)

až + 10 p.b.

lift u značkového spojení „Zelená modernizace znamená více života v naší krajině“

až + 39 p.b.

lift u značkového spojení „Zelená modernizace znamená čisté a levnější energie“

až + 38 p.b.

lift u značkového spojení „Zelená modernizace znamená konkurenceschopnější firmy“

Ke všemu ještě web

Komunikační balíček, který jsme pro Ministerstvo životního prostředí připravili, přirozeně obsahoval návrh webové stránky zaměřené na Zelenou modernizaci. Nový portál organicky propojil všechna důležitá témata značky a prostřednictvím neúředního jazyka a svěžího vizuálu poskytnul veřejnosti informace přehlednou a zábavnou formou.