Zavolejte nám

Dostali jsme děti a rodiče Na stejnou vlnu

Výbuch emocí. Nadávky, zákazy, rány na duši i na těle… Akce – reakce. Řešení. Jak zvládat duševní problémy u dětí a zároveň si zachovat chladnou hlavu? To může být někdy pěkný oříšek. Oříšek, který jsme pomohli alespoň některým rodinám rozlousknout. S Poradenským a krizovým centrem (PKC) na to totiž nejste sami.

V posledních letech se v Česku zvýšil počet dětí s duševními problémy. PKC, které nabízí pomoc rodinám v místě bydliště, chtělo podpořit své pracovníky v terénu. Jak? Třemi edukačními videi o sebepoškozování, digitální závislosti a technikách komunikace v emočně vyhrocených situacích. A když už jsme v těchto náročných tématech byli ponořeni až po uši, natočili jsme kromě edukačních videí i hero spot. Ale pěkně popořadě.

Služby:

  • Kreativní a kampaňové koncepty
  • Videoprodukce
  • Copywriting

Každý problém má své řešení

Projekt Na stejné vlně pomáhá rodinám ze Zlínského kraje, ve kterých dítě nebo rodiče trápí duševní obtíže. Věnuje se mimo jiné krizové pomoci, zajišťuje sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi, provozuje poradenské centrum a zaměřuje se i na edukaci.

Když si nevíme rady

Edukační videa z naší dílny slouží především přímo v akci. Terénní pracovníci je používají při návštěvách rodin potýkajících se s výše uvedenými problémy. Proto jsme videa namíchali ze dvou ingrediencí. Tou první jsou scény zachycující vyhrocené situace, které může znát každý rodič i dítě z vlastní zkušenosti. Ty pak prokládá odborné slovo MUDr. Jana Uhlíře, jedné z největších kapacit dětské psychologie a psychiatrie v Česku.

Dosah i bez virálního efektu

Ač videa svým charakterem a stopáží neměla za cíl zbořit sociální sítě, tak díky YouTube oslovují i širokou veřejnost. Ostatně video o sebepoškozování nasbíralo po půl roce od zveřejnění více než 10 000 zhlédnutí a další tisíce lidí viděly videa na Facebooku a Instagramu.

Sebepoškozování

Digitální závislost

Techniky komunikace

1 výraz řekne víc než 1 000 slov

PKC však chtělo kromě edukace také krátkou a údernou formou upozornit na svoji činnost a dát lidem v kraji vědět, že je tu v těžkých chvílích pro ně. Pro tento účel jsme natočili hero spot, který divákům zároveň prezentuje, že se PKC nezabývá jen vztahy mezi rodiči a dětmi, ale dokáže podat pomocnou ruku i při jiných složitých situacích, od depresí a osamění až po domácí násilí.

Jak to říct v půlminutě?

Vyhrát si s nasvícením, najít emotivní hudbu a především šikovné herce, kteří vyjádří těžkou životní situaci jediným výrazem obličeje.

Síla. Co říkáte?

A co teprve na velkém plátně. Proto máme radost, že spot zamířil do kin v celém regionu a výrazný prostor dostal i na Zlínském filmovém festivalu.

Kde videa pomáhají

Sečteno podtrženo – naše videa zprostředkovala informace o Poradenském a krizovém centru a poskytla rady, jak jednat ve složitých situacích. Dokonce už vzdělávají i studenty psychologie na Ostravské univerzitě a odkazují na něj pediatři, pedagogičtí pracovníci ze škol a volnočasových center. A tradiční marketingová čísla na závěr? Ale jděte. Tato „zakázka“ přece není o číslech. Celkový dosah nás sice těší, ale i kdyby videa pomohla jedinému člověku, stálo by to za to.