Zavolejte nám

Jak jsme pečovali o kampaň pro pečující

Neformálně pečující. Trošku krkolomný termín pro lidi, kteří se doma starají o své blízké – seniory nebo třeba hendikepované. Pro lidi, jejichž práce je často extrémně náročná a veřejností málokdy plně doceněná. My jsme dostali jedinečnou příležitost pokusit se obě tyto věci alespoň částečně změnit.

Chce to vysvětlení, že? Dobře. Pro naše domovské město jsme připravili osvětovou kampaň Brno pečuje. Účel byl jasný. Dát Brňákům nahlédnout do každodenní reality neformálně pečujících. A těm, kterých se to týká, připomenout, že je město připravené jim v jejich nelehké situaci pomoci.

Služby:

  • Marketingová strategie
  • Mediální strategie
  • Kreativní a kampaňové koncepty
  • Grafický design
  • Nákup a správa médií
  • Copywriting

Kafe počká. Manžel ne…

Fyzicky namáhavá. Psychicky vyčerpávající. Nikdy nekončící. Přívlastků, které můžou definovat domácí péči, je bezpočet. Když jsme se ale zeptali, co je na celé věci nejnáročnější, zazněla jasná a překvapivá odpověď. Banalita každodenních maličkostí, které z vašeho života najednou zmizí.

Jedna ráno. Martin nespí…

Třeba pět minut klidu na kávu nebo pár hodin spánku v kuse. Pro většinu z nás úplně běžná záležitost. Pro pečující často luxus, kterého se jim nedostává. Na podobných situacích jsme proto založili celou komunikaci. A člověk by nevěřil, kolik emocí se skrývá v opuštěném šálku nebo odestlané posteli. Zejména, když celou scénu doplníte silným copy.

Online i offline

Na dva hlavní kampaňové motivy mohli Brňané narazit v promyšlené směsi online i offline formátů – od sociálních sítí až po citylight vitríny nebo obrazovky a plakáty v autobusech i tramvajích. Ve všech bez rozdílu jsme ale pečující vyzívali, aby si řekli o pomoc a obrátili se na Odbor sociální péče. Jeho pracovníci totiž dokáží poskytnout užitečné informace a nasměrovat třeba na bezplatnou terapeutickou pomoc, užitečné semináře či nejrůznější podpůrné programy.

Zásah a povědomí

Díky kampani na téma neformální péče narazil bez nadsázky téměř každý Brňák. Jen na Facebooku se nám podařilo lokálně zasáhnout 100 % populace 18+ při vhodně zvolené průměrné frekvenci zobrazení 2,5 na uživatele, což zajistilo zvýšení povědomí, ale zároveň nepůsobilo kontraproduktivně. Kromě mediálních čísel jsme se navíc zaměřili i na reálné dopady komunikace do povědomí o službách, které Brno pečujícím poskytuje. Testování před a po kampani ukázalo několikaprocentní nárůst, a to i v hodnocení užitečnosti podobných aktivit.